Gāzes iekārtu paaudzes

Gāzes iekārtas pēc darbības principa iedalās vairākās paaudzēs.

Latvijā, Baltijā, Polijā, Vācijā, Nīderlandē un pat Itālijā vispopulārākā ir 4 paaudze, jeb Sequentālā iesmidzināšana ar dažādiem uzlabojumiem.

Kas ir Sequentālā iesmidzināšana? Tā ir momentāla(bez aizskaves) gāzes iesmidzināšana tieši tajā cilindrā, kurā uz doto brīdi būtu iesmidzināts Benzīns.

 

1. paaudze - Mehāniskas sistēmas ar vakuuma vadību, kuras uzstāda benzīna dzinējam ar karburatoru.

 

 

2. - Mehāniskās sistēmas, ko papildina elektroniska dozēšanas ierīce, kas strādā pēc atgriezeniskās saites principa ar skābekļa satura devēju - lambda zonde.

 

Tās tika uzstādītas automašīnām, kas bija aprīkotas ar inžektoru dzinējiem un izstrādāto gāzu katalītisko neitralizatoru - Katalizatoru.

3. Sistēma, kas nodrošināja izkliedētu sinhronu gāzes iesmidzināšanu ar sadalītājdozatoru, kuru vada ar elektronisku bloku.

 

Gāze tika padota ieplūdes kolektorā ar mehānisku sprauslu palīdzību, kuras atver virsspiediens gāzes padeves maģistrālē.

 

 

4. Sequentālās gāzes iesmidzināšanas sistēmas ar elektromagnētiskām sprauslām, kuras vada pilnveidots elektroniskais bloks.

 

Gāze tiek iesmidzināta tieši ieplūdes kolektorā ar elektromagnētisko sprauslu palīdzību pirms katra cilindra ieejas vārsta.

Pirmās, otrās un trešās paaudzes sistēmām ir virkne trūkumu, un tās neatbilst pašlaik spēkā esošajiem ANO EEK standartiem. Ar tādām sistēmām aprīkotu automašīnu atgāzu toksiskums parasti ir normu Eiro-1 līmenī, kuras Eiropā bija spēkā līdz 1996. gadam, un tikai atsevišķos gadījumos tuvojas Eiro-2 normām.

Sakarā ar to gāzes iekārtu ražotāji ir izstrādājuši ceturtās paaudzes sistēmas.

 

Sistēmas ar sequentālo gāzes iesmidzināšanu ir konstruktīvi sarežģītākas. Tomēr salīdzinājumā ar mehāniskajām sistēmām tām ir virkne priekšrocību:

  • precīzāka gāzes padeves dozēšana;

  • salīdzinoši mazāks degvielas patēriņš;

  • dzinēja jaudas samazināšanās atkarībā no sprauslām par 3-15%

  • (1.-2. paaudzes sistēmām - 20-30%);

  • atgāzu toksiskuma samazināšanās, Eiro3 līdz Eiro6 normas;

  • maisījuma liesināšanas režīmu neesamība, kuri noved pie krasas ieejas un izejas vārstu temperatūras paaugstināšanās un to bojājumiem.

 

5. paaudze - Šķidrās gāzes iesmidzināšanas sistēma: 

 

Daudz klientu uzdod jautājumu: Kas tad ir slavenā Piektā paaudze?

Īsumā aprakstīšu tās uzbūvi, lai Jūs netiktu maldināti:

No Gāzes Balona ar augstspiediena sūkņa palīdzību  pa gāzes maģistrāli gāze tiek padota tieši gāzes sprauslā un tālāk cilindrā bez sildīšanas reduktorā (sistēma strādā bez reduktora!).

Tātad 5 paaudzes sastāvdaļas:

1. Balons kurā atrodas augstspiediena sūknis (balons nedaudz vizuāli savādāks kā ierasts).
2. Divas Augstspiediena magistrāles (viena uz dzinēju, otra pāri palikušo gāzi padod atpakaļ uz balonu).
3. Zem dzinēja pārsega NEATRODAS reduktors bet salīdzinoši maza izmēra sadalītājs.
4. Gāzes sprauslas(bet ne tādas kā tiek uzstādītas uz 4 paaudzi). 

Iekārtas apkope ir jāveic ik katrus 20.000km. Apkope izmaksās Eur80.

                                                    ****************

6. paaudze kura domāta tiešās iesmidzināšanas dzinējiem:

 

 FSI,TSI,TFSI, GDI, EcoBoost, JPG utt.

Sistēma strādā bez gāzes reduktora un gāzes sprauslām. 

Sistēma strādā ar oriģinālajām rūpnīcā uzstādītajām benzīna sprauslām.

Auksts dzinējs tiek iedarbināts ar gāzi (benzīna ekonomija!).

Benzīns tiek izmantots tikai brīdī kad balonā beidzas gāze.

Papildus eļļošana/dzesēšana  nav nepieciešama..

Sistēmas izmaksas atpelnās uz nepilniem 30.000 km.

Iekārtas apkope ir jāveic ik katrus 20.000km. Apkope izmaksās Eur80.